Singapur

Uzak Doğu gezimizin ilk durağı olan Singapur dünyanın az sayıda şehir devletlerinden biri. Singapur “Aslan Şehri” anlamına geliyor. Singapur’da zaman Türkiye’den 5 saat ileriydi. Uçuşumuz Qatar Airways ile Doha duraklamalı olarak toplam 12,5 saat sürdü. (Türkiye-Doha arası 4 saat, Doha-Singapur arası 7,5 saat). Bu uzun yolculuk sonunda Changi Havaalanı’na (SIN) ulaştık. Para birimi Singapur Doları (SGD). 1 Singapur Doları yaklaşık olarak 1,5 Türk Lirası’na karşılık geliyordu. Bir de Singapur’da trafik soldan işliyor. 90 güne kadar yolculuklarda Türk vatandaşları vizeden muaf. Giderken uçakta verdikleri formun bir eşini ülkeye girişte diğer eşini ülkeden çıkışta alıyorlar vize yerine. 28 Ocak 2012’de aldığımız İstanbul-Singapur (25.06.2012) ve Bangkok-İstanbul (07.07.2012) biletleri toplamı 535 Euro tutmuştu.

Bu arada Qatar Airways’in yemekleri çok güzeldi, ha bir de yemeklerden önce sıcak ıslak mendil dağıtılıyor, bu da çok hoşuma gitti 🙂

Singapur yasaklarıyla ve düzeniyle ünlü bir ülke. Mesela sakız çiğnemek, ülkeye sakız sokmak yasak. Durian meyvesi ile toplu taşıma araçlarına ve uçağa binmek yasak. Toplu taşıma araçlarında yemek içmek yasak. Bunun gibi birçok yasakları var.

1. gün – 27.06.2012

Singapur’da gezebilmek için sadece iki günümüz vardı ve ben Botanik Bahçesi’ndeki Orkide Bahçesi‘ni mutlaka görmek istiyordum. İlk günümüzde rotamızı buna göre belirledik. Hava biraz yağmurluydu. Önce Mustafa Centre’a gidip ne var ne yok görelim dedik. Oldukça büyük bir mağazaydı ama biz pek ilgimizi çeken bir şey bulamadık almak için. Sonra Little India’dan devam ederek Sri Veeramakaliamman Tapınağı’nı gördük.

Little India
Sri Veeramakaliamman Tapınağı

Buraya gelene kadar önünden geçtiğimiz lokantalardan fena hâlde sarmısak kokusu geliyordu. Sonra Abdul Gafoor Cami’yi gördük.

Abdul Gafoor Cami

Oradan fotoğraf makinası bakma niyetiyle Sim Lim Square’e geçtik. Kwan im Thong Hood Cho Tapınağı’nı ve Sri Krishna Tapınağı’nı gördük sonra.

Kwan im Thong Hood Cho Tapınağı
Sri Krishna Tapınağı

Oradan Singapur Sanat Müzesi (Singapore Art Museum) ve Singapur Ulusal Müzesi’nin (National Museum of Singapore) oradan geçip Singapur Botanik Bahçesi için YMCA’dan otobüse bindik.

Singapur Sanat Müzesi
Singapur Ulusal Müzesi

Botanik Bahçeleri’ni (Singapore Botanic Gardens) ve Orkide Bahçesi’ni (National Orchid Garden)(5 S$) gezdik. Benim için tatilin en güzel günlerinden biriydi bugün.

Singapur Botanik Bahçeleri

Orkide bahçesi tam beklediğim gibi her yer çeşit çeşit orkide doluydu 🙂 Bunca güzel çiçeği görüp fotoğraflarımızı çektikten sonra Orkide Caddesi (Orhard Rd)’nden yürüyerek Merlion heykelini görmeye karar verdik.

Orkide Caddesi’nden sonra yine fotoğraf makinası bakmak için Funan Digital Life Mall’a gittik. Burada fiyatlar Sim Lim Square’e göre daha pahalıydı. Sonra Parlamento’yu (Parliament) ve Raffles Heykeli’ni (Raffles Statue) gördük. Raffles Heykeli beklediğimden daha küçük bir heykeldi.

Parlamento
Raffles Heykeli

Sonra Merlion Heykeli‘nin yanına gidip bol bol Marina Bay Sands ve Esplanade fotoğrafı çektik. Çünkü, bizim Merlion Heykeli durmuş durmuş 40 yılda bir bakıma girmiş, o da bizim tatili bulmuş. Maalesef Singapur’un simgesi olan aslan başlı, balık gövdeli heykeli göremedik 🙁 Sonra Raffles Place’den otele (V Hotel Lavender) döndük.

Marina Bay Sands
Esplanade

Otelin yakınındaki bir restoranda satay diye bir menü aldık, tavuk çöp şiş gibiydi ama tatlı bir sosu (yer fıstığı sosuymuş) vardı. Diğer aldığımız da tavuk menü gibi bir şeydi ama tam adını hatırlamıyorum. İkisinde de çorba ve pilav vardı. Çorbanın tadı et suyu gibiydi ama o da tatlıydı biraz. Pilav da sosluydu, bizim pilavlarımız gibi şehriyeli pilav değildi. Tavuk menüde bir kaç parça daha vardı, balık tadı vardı artık herneyse.  Satay menüde de patlıcan ve omlet vardı.

Satay menü
Tavuk menü

2. gün – 28.06.2012

Akşam 20:40 uçağıyla (Tiger airways) Singapur’dan KL’a geçeceğimiz için Singapur’daki 2. günümüz baya koşturmacalı geçti. Bugün de rotamızı Singapur Flyer‘a gidecek şekilde düzenledik. Önce Jamae Chulia Camisi’ni (Masjid Jamae Chulia) ve Sri Mriamman Hindu Tapınağı’nı (Sri Mriamman Temple) gördük.

Jamae Chulia Camisi
Sri Mriamman Hindu Tapınağı

Sonra Pagoda Street’ten China Town’u gördük. Oradan da Singapur Flyer’a çıktık (29,5 S$). Bir şehri gezmeye gittiğimizde en yüksek noktalarından şehri seyretmek en sevdiğim şeylerden biri. Flyer’la Singapur’un güzel manzarasını görmüş olduk 🙂

Singapore Flyer

Singapur gezimizi burada sonlandırdık. Keşke iki günden fazla zaman ayırabilseydik, iki gün yetmedi. En azından bir günümüz daha olsaydı Sentosa Adası‘nı da görebilmeyi ve Night Safari yapabilmeyi çok isterdim.

Singapur’dan sonraki durağımız Kuala Lumpur’du.