Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi

09.04.2017

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi, 1995 yılında Ali Nihat Gökyiğit tarfından, eşi Nezahat Gökyiğit Hanımefendi adına hatıra parkı oluşturmak amacıyla kurulmuş. 2002 yılında botanik bahçesine dönüştürülerek 2003 yılında ziyarete açılmış. Bahçenin girişi ücretsiz. Ayrıntılı bilgi edinmek için sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Biz de Pazar günü hem farklı çiçekler, ağaçlar görelim, hem biraz nefes alalım diye kızımla (2 yaşında) birlikte bahçeye gittik. Buraya toplu taşımayla gelmek de mümkünmüş, biz aracımızla gelip Ümraniye Otoparkı tarafından giriş yaptık. Girişte, bahçede uyulması gereken kuralların yazılmış olduğu ve bahçe planını içeren bir kitapçık verdiler. Ben kızımı bırakıp kitapçığı inceleyemedim o an. Bahçede uyulması gereken kurallara uyacağımız kesindi de plana bir göz atabilseydim iyi olacaktı 🙂 Neyse ki kafama göre biraz ilerledikten sonra sağ tarafta Nilüfer Havuzu’nu gördüm (henüz nilüferler açmamış tabii ki).

Nilüfer Havuzu

Biraz ilerleyince menfezi görüp içinden geçtik.

Menfez Galeri 5 (Türkiye Endemik Bitkileri Sergisi)

Menfezi geçtikten sonra nihayet insanları görmeye başladık, çünkü Mesire Adası’na varmıştık. Saat 11:00’e doğru geliyordu ve kahvaltılıklarını alan gelmişti. Birçok çift de nişan-düğün fotoğraflarının çekimi için gelmişti. Havuz, köprü, yeşil alan olunca fotoğraf çektirmek için ideal yerlerden birisi haline gelmiş anlaşılan 🙂

Nilüfer Havuzu

Biz kahvaltımızı çoktan yaptığımızdan mesire alanındaki havuzun etrafında biraz gezip Keşif Bahçesi’ne doğru ilerledik.

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi

Keşif Bahçesi’nde çocukların bol bol eğleneceği birçok ahşap oyuncak bulunuyor. Kızım da kaydırakta defalarca kaydıktan sonra biraz yürüyüp Labirent’i gördük.

Keşif Bahçesi

Labirentin bir ucundaki gözetleme kulesine çıkıp bahçeye bir de yukarıdan baktık. Sonra inip labirentin içinde kaybolduk 🙂

Labirentteki gözetleme kulesinden
Labirent
Keşif Bahçesi

Keşif Bahçesi’nde biraz daha zaman geçirdikten sonra yağmur atıştırmaya başladı. Biz de mesire alanına varıp kamelyalardan birinin altına sığındık. Yağmurun dinmesini bekledik ama dinmeyip biraz daha arttı. Biz de bahçeyi daha fazla gezemeden evimize dönmek zorunda kaldık.

Yanardöner Hatırası

Bahçenin sadece küçük bir kısmını gezmiş biri olarak Keşif Bahçesi’nin çocuklar için oldukça eğlenceli olduğunu düşünüyorum. Kahvaltı edip yeşillikler arasında zaman geçirebilmek için mesire alanı da güzel. Fakat, gördüğüm manzara benim kafamda kurduğum botanik bahçesine pek uymadı. Ağaçlar henüz küçük, öyle yemyeşil büyük ağaçlar yok. Bir de otobanın ortasında olduğundan araçların sesleri rahatsız edici, uğultu şeklinde sürekli bir ses var.