Napoli

07.09.2020

Pazartesi günü Brindisi’den Taranto’ya geçip oradan da Napoli’ye geçtik. Napoli’ye geçerken aslında Pompei‘ye uğramak vardı aklımızda ama Pazartesi günleri müze kapalı olunca buradan vazgeçip Vezüv Yanardağı‘na gitmeye karar verdik. Vezüv Yanardağı Zirvesi’ne çıkabilmek için belli bir yere kadar arabayla gidilebiliyor, burada arabayı park edip servislerle 2km kadar daha yukarı çıkılıyormuş. Sonrasında zirveye ulaşmak için 20-30 dakika yürümek gerekiyormuş. Biz arabayla gidilebilecek en son kısma kadar gidip oradan manzarayı seyredip birkaç fotoğraf çektik. Hem çocuklarla zirveye kadar çıkmak yorucu olur diye, hem de çıksak bile çok farklı bir manzara göreceğimizi düşünmediğimiz için daha ileriye gitmedik. Dönüşte Erny’s Pizza’da (11.5 EUR) pizza yiyip sonra da otele geçtik.

08.09.2020

Salı günü sabah Napoli merkeze gidip (otoban 1 EUR, otopark 12 EUR) burayı gezdik. Gezimize Ovo Kalesi (Castel dell’Ovo) ile başladık. Burayı gördükten sonra Plebiscito Meydanı‘na (Piazza del Plebiscito) vardık.

Meydanda Kraliyet Sarayı (Palazzo Reale di Napoli) ve büyük bir bazilika (Basilica Reale Pontificia San Francesco da Paola) karşılıklı olarak yer alıyor. Diğer yanlarda ise birbirinin aynısı şeklinde yapılmış şirin pembe renkli Hükûmet Binası (Prefettura Ufficio Territoriale del Governo di Napoli) ve Salerno Sarayı (Palazzo Salerno) karşılıklı olarak yer alıyor. Sant’Elmo Kalesi (Castel Sant’Elmo) de bu meydandan görünüyor. Kraliyet Sarayı’nın arka tarafında ise Nuovo Kalesi (Castel Nuovo) bulunuyor. Meydandan Umberto Galerisi’ne doğru ilerleyince Kardinal Zapata Sarayı (Palazzo del Cardinale Zapata) da görülüyor.

Umberto Galerisi’nin (Galleria Umberto I) içinde alışveriş yerleri yer alıyor. İç kısmın mimarisi ve taban kısmın mozaiği fotoğraf çekmek için çok güzel görünüyor. Burayı da gördükten Roma’ya gitmek üzere otoparka gidip arabamızı aldık. Yol üstünde gördüğümüz bir diğer meydan da Şehitler Meydanı’ydı (Piazza dei Martiri). Santa Chiara Manastırı (Monastero di Santa Chiara), Sansevero Şapeli Müzesi (Museo Cappella Sansevero) ve Arkeoloji Müzesi de aslında görmek istediğim yerlerdendi ancak buraları gezmeye zamanımız kalmadı.

Napoli de bizim Türkiye’den Portekiz’e dönüşte uğrak noktalarımızdan biriydi ve gezmek için çok fazla zamanımız olmadı. Tatil için gelmiş olsaydık en azından Procida Adası’na ve Amalfi Kıyıları‘na da zaman ayırmak isterdim.