Erzincan

Erzurum’dan sonraki durağımız Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan tulum peyniri meşhur olan Erzincan oldu. Erzurum’dan otele (Hilton Garden Inn) gelmemiz 2.5 saat sürdü.

03.07.2017

Ertesi gün otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra Ergan Dağı Kayak Merkezi‘ni görmeye gittik. Burada etrafı tahta korkuluklarla çevrelenmiş, rengiyle beni kendine hayran bırakan küçük bir göl bulunuyor. Dağlarda hâlâ erimemiş karlar görülüyor. Dönüş yolunda Erzincan yukarıdan seyrediliyor.

Buradan sonra çeşmelerinden akan doğal maden suyundan ismini almış olan Ekşisu Mesire Alanı‘na gittik. Burası piknik için ideal bir yer olsa da biz hem sıcaktan dolayı hem de gezilecek bir yeri olmadığı için içeriye girmeyip Gürlevik Şelalesi‘ne gitmek için yolumuza devam ettik. Gürlevik Şelalesi, şimdiye kadar gördüğüm en güzel şelalelerden biriydi 🙂  Şelalenin karşısında yemek yenilip çay içilebilecek bir restoran vardı. Otopark ücreti 5 TL idi.

Gürlevik Şelalesi’ni uzun uzun seyredip bol bol fotoğrafını çektikten sonra Sivas’a doğru yola çıkıp Erzincan merkezde yemek için mola verdik. Evin Döner’de 3 döner 1 pilav 2 ayran alıp 60 TL ödedik. Yol üzerinde modern mimarisiyle dikkat çeken Terzibaba Camii‘ni de görmüş olduk.

Terzibaba Camii

Erzincan Sivas arası yollarda mor, sarı çiçekler, turuncu gelincikler müthiş güzel görünüyordu. Birçok yerde durup rengarenk çiçeklerin arasında kaybolmak istedim 🙂

Sivas Erzincan Yolu

Yol üzerinde gördüğümüz İmranlı Barajı ve Tödürge Gölü manzaraları da çok güzeldi.

Karanlık KanyonMama Hatun KervansarayıOtlukbeli Gölü Erzincan’da gezilecek yerler listelerinde yer alsa da merkeze uzak olduğundan biz buraları gezmeden Erzincan’a veda ettik.