Edam-Volendam-Marken

Amsterdam’dan Edam‘a varmak yarım saat kadar sürüyor. Biz Bergen’de kaldığımız otelden de yaklaşık 1 saat gibi bir sürede vardık arabayla. Tatilimizin bu gününde Hollanda’nın birbirine yakın diğer kasabaları Edam, Volendam ve Marken‘i gezdik.

Edam, Volendam ve Marken’de gezdiğimiz yerler:

30.05.2018

Edam Hollanda’nın peyniri ile ünlü olan köyü. Bense peynirinden çok çiçeklerine ve kanallarına hayran oldum. Evlerin her biri neredeyse çiçekçi dükkanı gibi, pencerelerde orkide çiçekleri. Kapılar, pencereler hep çiçeklerle süslü.

Aracı ücretsiz (4 saat) otoparka bıraktıktan sonra Edam Müzesi‘ne doğru ilerledik. Yine müzenin içini gezmeyip peynir pazarına doğru devam ettik. Pazarda sadece peynir değil çeşitli meyve sebzeler de satılıyordu. Biz peyniri Zaanse Schans’tan aldığımız için burada pek bakmadık, ama fiyatları oradan daha ucuz değildi. Edam’ın güzel sokakları, evleri, kanalları arasından Büyük Kilise‘ye (Aziz Nikolas Kilisesi) doğru yürüdük. Dışarıda gezmek o kadar güzeldi ki kilisenin içine giriliyor mu diye merak bile etmedim. Yine kanallardan köprülerden yavaş yavaş yürüyerek Çan Kulesi’ne gittik. Burayı da gördükten sonra otoparka gidip Edam’a veda ettik. Edam kalabalıktan uzak sessiz sakinliğiyle, yeşilliğiyle, çiçeklerle süslü olmasıyla, kanallarıyla bir harika. Giethoorn’u göremedik ama gezebildiğimiz diğer Hollanda köyleri arasında en hayran kaldığım yer burası oldu benim, iyi ki gitmişiz 🙂

Edam’dan sonraki durağımız Volendam oldu. Volendam çiğ olarak yenen Haring balığı ve Kibbeling adlı balık kızartmasıyla ünlü. Hamileliğimden dolayı çiğ ürünler yasak olduğu için biz bunları denemedik, hamile olmasaydım dener miydik onu da bilemiyorum 🙂 Fish and chips adlı restorana girip öğle yemeğimizi yedik. Balıklar oldukça lezzetliydi ve 1 porsiyon ortalama 10-11 Euro idi. Bizim ilgimizi çekmedi ama Volendam bir de yerel kıyafetlerle fotoğraf çektirebileceğiniz fotoğraf dükkanlarıyle ünlü. Sahile vardığınızda birçok fotoğraf dükkanı ve hediyelik eşya dükkanı görüyorsunuz. Peynir yapımını da daha önce izlediğimiz için burada peynir dükkanına girmedik. Volendam bana Edam kadar sıcak gelmedi. Otopark 1.5 saatliğine ücretsizdi, biz de süre dolmadan Volendam’ı gezmiş olduk ve Marken’e doğru yolumuza devam ettik.

Bugünkü son durağımız Marken‘di. Burası clog denilen tahta ayakkabı yapım atölyesi ile ünlü. Aracı otoparka bıraktıktan sonra atölyeye doğru ilerledik. Burada Hollanda’nın meşhur tahta ayakkabılarının nasıl yapıldığını gösteriyorlar. Tabi ki hediyelik tahta ayakkabılar da satılıyor. Burada tahta ayakkabı yapımını seyrettikten sonra Marken’in güzel evleri ve kanalları arasında bir tur attık. Sonra da otoparka (1.5 saat 4.5 EUR) gidip aracı aldık ve dönüşe geçtik. Böylece 2018 tatilimize de burada  son vermiş olduk. Bir başka gezimizde görüşmek üzere 🙂